27 Dec

Bleri Lleshi's Blog

natachaIk was 11 jaar toen ik voor het eerst een meisje kuste. Ze was van Marokkaanse origine.

Ongeacht wat ik verder ga vertellen, je zult nu al een oordeel gevormd hebben over mij zowel als over het andere meisje. We vereenvoudigen de zaken graag, we klasseren ze in vakjes, we zoeken een begrijpelijke uitleg en laten het achter ons. Het is zozeer onze gewoonte geworden om alles zwart-wit te zien, dat we er niet meer bij stil staan dat de realiteit veel complexer is dan we zelf zouden willen.

Het is pas vrij laat dat ik mezelf identificeerde als zijnde bi. Het is vooral die ‘labelling’ waar ik het zeer moeilijk mee had. De maatschappij verwacht dat alles perfect in een hokje past. Iets tussenin, dat bestaat niet. Maar probeer maar eens om als dertienjarige uit te zoeken in welk vakje je thuishoort, terwijl je zelf niet eens weet wat…

View original post 723 more words

Leave a Reply

